Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 29 de març del 2011

CARTA DE SERVEIS DE LA PLATJA


Com contactar:
Centre de Serveis de Gavà Mar, carrer dels Tellinaires, 55.  Tel. 93 263 96 70
Policia Local 93 263 91 40
Ajuntament de Gavà 93 263 91 00
turisme@gava.cat   www.gavaciutat.cat
Durant tot l’any el nostre objectiu és vetllar per la protecció mediambiental de la platja com a recurs natural, facilitar-ne l’ús com  a espai d’esbarjo i evitar les activitats nocives, molestes i incíviques.

La temporada alta de banys abarca el període que va des del  segon dissabte de juny fins al segon diumenge de setembre. L’Ajuntament, conjuntament amb altres administracions, posa en funcionament diferents activitats i serveis:

-          Serveis d’atenció al ciutadà i informació turística al Centre de Serveis de Gavà Mar carrer Tellinaires, 55  i en el mòdul de temporada d’estiu de l’avinguda del Mar.
-          Concessió de llicències d’explotació per a 3 quioscs de begudes,  6 punts de venda de gelats i  3 de gandules ubicades en els quioscs de begudes.
-          Servei de vigilància, inspecció, salvament i socorrisme.
-          Servei de neteja, manteniment i recollida de residus.
-          Autorització i organització d’activitats culturals, lúdiques, esportives i de difusió mediambiental.


Compromisos sobre:

Informació

-          Informació diària i actualitzada des de les 10,30hrs.  fins a les 19 hores sobre l’estat de la mar i la temperatura de l’aigua als llocs de socors i a l’Oficina de Turisme.
-          Informació setmanal sobre la qualitat de l’aigua i quincenal sobre la qualitat de la sorra als llocs  de socors i a l’Oficina de Turisme i a la web  www.gavaciutat.cat
-          Informació sobre els serveis i atractius turístics del municipi, estat de la mar, transports, allotjament, restauració, plànols, agenda cultural i esportiva al Centre de Serveis de Gavà Mar-Oficina de Turisme.
-          Informació actualitzada al web municipal www.gavaciutat.cat
-          Informació a través de rètols informatius. En tots els carrers que moren a mar hi ha un rètol informatiu amb el resum de la normativa d’aplicació a les platges . En total hi ha 7 rètols informatius a la sorra i 5 rètols al passeig Marítim.

Oci

-          Concessió de  3 quioscs de begudes amb lloguer de gandules.

S’instal·laran a les prolongacions del carrers Sitges, Palafrugell i Palamós.

-          Sis punts de venda de gelats. S’ubicaran a les prolongacions dels carrers de Llançà, Begur, Cadaqués, Blanes , Avda del Mar i Vandellós.
-          Agenda d’activitats puntuals: culturals, esportives, de difusió, etc.


Equipament

El Servei de Promoció i Conservació de l’Espai Públic de la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona s’encarrega del mobiliari  i d’altres serveis i instal·lacions a la platja de Gavà. L’Ajuntament de Gavà vetllarà per al correcte funcionament dels equipaments següents:

-          Punts de recollida selectiva d’escombriaires: s’instal·laran contenidors  als accessos de la platja. 
-          Papereres: al llarg de la platja s’instal·laran un total de 82 papereres, especialment a la sorra. La retirada dels residus serà diària.
-          Lavabos públics/cabines sanitàries d’ús públic:
-          En els 2 mòduls del quioscs de begudes hi ha un lavabo d’ús públic (C/Palamós i C/Palafrugell) .
 6 cabines sanitàries  químiques ,   instal·lades als carrers Alcanar, Sitges, Vandellòs, Palafrugell, Palamós i Premià. A cada lloc de socors (C/Premia, C/Palamós i C/Vandellòs)una cabina sanitària 
-          Passarel·les: 24 passarel·les que faciliten l’accés a la sorra, dues de les quals són rampes d’accés (que arriben a l’aigua i que són per a persones amb mobilitat reduïda.
-          Pals de bandera indicadors de l’estat de la mar: n’hi haurà tres que s’ubicaran al costat dels llocs de socors. A més, l’Àrea Metropolitana ha instal·lat a la sorra 8 triangles informatius a la punta dels quals es pot assenyalar l’estat de la mar.
-          Canal d’entrada i sortida d’embarcacions ubicat el carrer  Palamós . Abalisament de tot el litoral, que comprèn 3,8 km de longitud, amb boies grogues separades 100 m entre si i a una distància de 200 m de la costa. (Pendent ubicació base nàutica)
-          Dutxes: 32 dutxes i 5 rentapeus.
-          Jocs infantils: instal·lats a la sorra entre els carrers de Sitges i de l’Ametlla (2 instal·lacions), i entre els carrers d’Arenys i Premià (1 instal·lació).
-          Equipaments esportius: dins de l'àrea maritimoterrestre, dos espais per practicar voleibol a la sorra de la platja, concretament entre els carrers de Sitges i de l’Ametlla i a la prolongació del carrer d’Arenys.
-          Neteja diària de la sorra, les dutxes i els lavabos portàtils.


Vigilància, salvament i socorrisme, inspeccions

-          Servei de salvament i primers auxilis en temporada alta de bany  (segon dissabte de juny fins al segon diumenge de setembre):  3 llocs de socors, 2 torres de vigilància, 1 cadira de vigilància i 1 embarcació, de 10 a 19 hores, de dilluns a diumenge.
-          Els punts de socors estan ubicats a :
C/ Premià: lloc de socors i torre de vigilància
C/ Palamós: lloc de socors
C/ Roses: cadira de vigilància
C/ Vandellós: lloc de socors
C/ Vandellós: torre de vigilància

-          Analítiques de la qualitat de l’aigua. L’Agència Catalana de l’Aigua  elabora  semanalment  programes de control relatius a la gestió de la qualitat de l’aigua.
-          L’Institut de Ciencies del Mar  (CSIC) fa controls   de meduses.
Els resultats estaran exposats en els llocs de socors i a l’Oficina de Turisme i es podran consultar a: www.gencat.cat/aca i  www.gavaciutat.cat

-          Anàlisi de sorra de la platja  La Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona fa  analitiques  de la sorra de la platja quincenalment..

-          Servei específic de vigilància per part de la Policia Local, que actua amb horari continuat. Entre les diferents actuacions s’inclou la patrulla per la sorra de la platja. Així mateix, es compta amb la Policia de barri, que patrulla durant les 24 hores.

-          Inspeccions mensuals higienicosanitàries als quioscs de begudes i als de venda de gelats.


Mobilitat i accessibilitat

-          Accés a la platja a peu amb 16 passeres fins a la sorra.
-          Accessos adaptats. A les prolongacions dels carrers Premià i Palamós hi ha  accessos adaptats per a minusvàlids que arriben fins a l’aigua a través de passarel·les.
-           Disposen de servei de cadira amfíbia el lloc de socors del carrer Palamós.
-          Línies d’autobús. A la zona de Gavà Mar hi arriben tres línies d’autobús: la línia GA1 (municipal), i l’L94 i l’L95, que pertanyen a l’Entitat Metropolitana del Transport. Les parades d’autobús estan ubicades a l’avinguda d’Europa i a l’autovia C-31.
-          Carril bici: Al llarg del passeig Marítim de vianants de Gavà Mar hi ha un carril bici.senyalitzat. 
-          Aparcament. Tots els carrers de Gavà Mar tenen aparcament per a vehicles turisme. També hi ha 154 aparcaments de bicicletes , distribuïts entre tots els carrers que donen a la platja.
-          Aparcament adaptat. A la zona de Gavà Mar, degudament senyalitzades, hi ha duess grans àrees d’aparcament per a turismes adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. En total hi ha 23 places d’aparcament. Aparcament de bicicletes. Al llarg del passeig Marítim hi ha entre 5 i 6 zones d’aparcament de bicicletes. Així mateix, a tots els carrers que donen a la platja hi ha aparcaments per a bicicletes. En total, es disposa de 85 places.



Suggeriments, comentaris i queixes

Els usuaris i usuàries disposen de diverses vies de comunicació per fer arribar a l’Ajuntament de Gavà els seus  suggeriments, idees, comentaris, propostes de millora  i queixes:
-          Presencialment, mitjançant formularis d’instància, al PAC de l’Ajuntament, PAC de Gavà Mar i als llocs de socors.
-          Adreça electrònica: ajuntament@aj-gava.cat
-          A través del web de l’Ajuntament
-          Per telèfon al número 93 263 96 70
   Agrairem totes les aportacions, sempre són una oportunitat de millora.


Satisfacció usuaris i usuàries

Elaborarem periòdicament enquestes de satisfacció als usuaris i usuàries.



Objectius temporada 2010

-          Aconseguir els distintius de qualitat SICTED i “Q de Qualitat” a la platja de Gavà i implantar un sistema de gestió amb la finalitat de contribuir a la protecció de l’entorn i millora de la qualitat en els serveis de la platja.
-          Posada en marxa dels indicadors de qualitat.
-          Finalitzar les obres del pont de la Riera per connectar  tot el passeig Marítim.
-          Nous models de quiosc de begudes.
-          Elaboració d’una agenda d’activitats esportives i culturals.
-          Ampliar la informació que fa referència a la platja de Gavà al web municipal.
-          Creació d’una oficina de turisme.
-          Millorar la senyalització dels espais i serveis de restauració.
-           Millora de l’enllumenat del passeig Marítim.

Objectius 2011

-          Punt de vela /Base nàutica a la platja.
-          Aconseguir la bandera blava per a la platja de Gavà
-          Consolidar el “Sistema de Gestió de Qualitat  a la platja de Gavà”
-          Senyalitzar i donar informació sobre els espais protegits per posar en valor les zones de dunes i les plantes autòctones.
-          Donar més informació dels diferents serveis: cadira amfíbia, polseres de nen, programa activitats.
-          Millorar la distribució de les cabines sanitàries en el passeig maritim
-          Ampliar el programa d’activitats culturals i esportives
Instal·lació de postes de  voley  platja a la zona de Central mar Per consultar objectius específics, indicadors i resultats Centre de Serveis de Gavà Mar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada